Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Visa inlägg - Dovile

Sidor: [1] 2 3 ... 6
1
Reklam / Redovisningsekonom sökes till Santander Consumer Bank
« skrivet: september 18, 2017, 07:05:12 AM »
Positiv redovisningsekonom till Santander Consumer Bank

Vill du delta i utvecklingen av en modern bank genom eget ansvarstagande, expertis och samarbete?

I Sverige har Santander Consumer Bank 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort samt delbetalning i butik och e-handel. Vårt mål är att vara den bästa banken för våra kunder, partners, aktieägare och medarbetare.

Santander Consumer Bank tillhör den globala bankkoncernen Banco Santander, en av de största bankerna i både Europa och världen med 117 miljoner kunder i över 45 länder. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger.

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill arbeta i en kreativ och prestigelös verksamhet där du ges tillfälle att bidra, skapa värde och göra skillnad.

Tjänsten innebär ett omväxlande och ansvarsfullt arbete där du tillsammans med ett positivt och drivet team kommer att få använda dig av dina goda kunskaper inom redovisning vid avstämningar samt månads- och årsbokslut.

I en framåt organisation där det råder entreprenörsanda och där ingen idé anses för liten att lyftas fram, kommer du att ges tillfälle att arbeta inom olika projekt och på så sätt medverka till att utveckla arbetet inom ekonomifunktionen.

Då många olika system används bör du ha ett intresse av att bli Finance representant som super user i något av IT-systemen.

Ekonomisystemet är Agresso och du rapporterar till teamleader för redovisningsgruppen i Sverige.

Vem är du
Vi ser att du är civilekonom eller motsvarande samt har minst tre års arbetslivserfarenhet inom redovisning. Om du har arbetat inom revisionsbyrå samt har kunskaper inom IFRS och SOX är detta meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift och du hanterar Office-paketet mycket väl, framförallt Excel.

Som person är du analytisk, positiv, förändringsbenägen samt ansvarsfull. Vidare är du social, kommunikativ och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och arbetsuppgifter. Du tycker om att sprida glädje och har lätt för att samarbeta.

Du erbjuds
Santander är ett växande företag i en föränderlig tid och erbjuder en arbetsplats där du kan göra skillnad genom att bidra med din personlighet och yrkesprofession. Våra medarbetare har olika bakgrund, livsstil och kompetenser. Men de har alla ett par saker gemensamt: sitt engagemang, sin kompetens och ett driv att alltid leverera hög kvalitet inom sitt ansvarsområde.

I denna rekrytering samarbetar Santander Consumer Bank med Jurek Rekrytering och Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Bothén på telefon: 0702-56 47 25 alternativt eva.bothen@jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst genom att klicka på ansök-knappen och ansöka via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/d548198e8302

2
Reklam / Aktivt redovisningskonsult som vill utveckla, och utvecklas!
« skrivet: maj 13, 2017, 07:45:37 AM »
Redovisningskonsult sökes!

Vi växer vidare och behöver därför förstärka ytterligare!

Våra arbetsuppgifter täcker allt inom ekonomiområdet såsom löner, löpande redovisning, skatter, myndighetsrapportering och bokslut. Vi arbetar även med personaladministration, bolagsombildningar, affärsavtal, verksamhetsstyrning och it-stöd.

Vi använder moderna systemverktyg och försöker hela tiden utveckla effektiva processer för våra kunder. Beroende på din kompetens får du ta hand om ett antal kunder med olika bolagsformer och sköta dessa självständigt avseende löpande bokföring, avstämningar, skattedeklarationer och bokslut.

För att klara detta har du en god teoretisk bakgrund och flerårig erfarenhet inom området i liknande miljö. Du är utåtriktad, arbetar strukturerat och effektivt mot uppsatta mål. Du trivs i en öppen miljö med deadlines som måste hållas.

Vi erbjuder dig att utvecklas tillsammans med oss för att och bli riktigt duktiga inom ekonomiområdet.

Kontoret ligger på Södermalm med bra kommunikationer och massor av butiker och restauranger inom bekvämt avstånd.

Tjänsten avser heltid fast anställning. Om du har frågor rörande tjänsten kan du kontakta oss på telefonnummer: 08-6449940.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/72b83cf01e47

3
Reklam / Ekonom sökes till Vetenskapsrådet
« skrivet: maj 05, 2017, 10:29:02 AM »
Vetenskapsrådet är en statlig myndighet som har en ledande roll för att utveckla svensk forskning av högsta vetenskapliga kvalitet och därmed bidra till samhällets utveckling. Myndigheten finansierar forskning av högsta vetenskapliga kvalitet. Vetenskapsrådet är också rådgivare till regeringen i forskningsrelaterade frågor och samordnar och utvecklar kommunikation om forskningens betydelse, resultat och villkor. Myndigheten har ett övergripande ansvar för nationell forskningsinfrastruktur och verkar för internationellt forskningssamarbete. På Vetenskapsrådet arbetar 180 personer i moderna lokaler mitt i centrala Stockholm. I arbetet inom ämnesråd, råd, kommittéer och beredningsgrupper deltar över 800 svenska och internationella forskare.

Vetenskapsrådet söker erfaren ekonom för placering på enheten för personal och ekonomi. Ekonomifunktionen ansvarar för underlag för ekonomisk planering och uppföljning, löpande ekonomisk redovisning, intern ekonomiadministration och stöd till verksamheten i olika budgetfrågor.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med redovisning och rapportering, avstämningar och prognoser. Därtill kommer uppföljning och budgetering för vissa av Vetenskapsrådets anslag och ge råd och stöd till budgetansvarig chef eller samarbeta med koordinatorer för ämnesråd och kommittéer. Du har en viktig roll i att medverka i utveckling av ekonomifunktionens arbetssätt och rutiner, t ex för att tillgängliggöra ekonomiska data till budgetansvariga.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning från universitet eller högskola gärna med inriktning mot redovisning. Din tidigare erfarenhet är viktig och det krävs några års erfarenhet av ekonomiarbete inom statlig verksamhet med budgetering, redovisning, och ekonomisk uppföljning. Mycket goda kunskaper i Excel krävs, då detta är ett viktigt verktyg i ditt dagliga arbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt är analytisk och noggrann samt har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. En god pedagogisk förmåga är värdefull. Att du dessutom kan hantera stress är nödvändigt då vissa perioder är intensiva.

Meriterande är erfarenhet av att ha arbetat i ekonomisystemet Agresso, och erfarenhet av ekonomiarbete inom universitets- och högskolesektorn.

Mer information
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi söker också ett vikariat på sex månader.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/192f5c9e8f71

4
Reklam / IT-kunnig handläggare till sektionen för förnybar el sökes
« skrivet: april 26, 2017, 11:42:10 AM »
Om jobbet

Vi söker nu en ny medarbetare till vår enhet för styrmedel och tillsyn, där tjänsten är placerad på sektionen för förnybar el. På sektionen är vi elva medarbetare som ansvarar för myndighetsutövning kring elcertifikat och ursprungsgarantier samt utredning på olika nivåer.

Hos oss välkomnas du till en arbetsplats med varierande och utvecklande arbetsuppgifter där såväl internt som externt samarbete står i fokus.

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att bland annat fungera som objektspecialist för Cesar, Sveriges kontoföringssystem för elcertifikat och ursprungsgarantier. I Cesar tilldelas anläggningsägarna certifikat baserat på registrerade anläggningars inrapporterade elproduktion. I Cesar överför kontohavaren själv elektroniskt sina elcertifikat och ursprungsgarantier till den han eller hon avtalat om ska köpa certifikaten. Det är även i Cesar som elcertifikat annulleras för uppfyllelse av kvotplikt och elleverantörer annullerar ursprungsgarantier till användning för ursprungsmärkning. Cesar innehåller också marknadsstatistik. (https://cesar.energimyndigheten.se/ )

Objektspecialistrollen inrymmer ansvar för systemets innehåll och funktionalitet samt dess utveckling. Exempel på en arbetsuppgift är att kravställa gentemot systemleverantör när du ser att systemet behöver uppdateras. En annan är att hålla i planering och uppföljning av kontoföringsverksamheten.

I den här tjänsten är arbetet varierat. Du får tillfälle att både tänka strategiskt, se helheten och samtidigt vara operativ. Den ena dagen kanske du hjälper regeringskansliet gällande kontoföringsfrågor vid framtagande av lagstiftning och förordning. Dagen efter är du med och på engelska förhandlar om kontoföringssystemet eftersom Energimyndigheten inom kort kommer att utfärda ursprungsgarantier som är anpassade för överföring mellan medlemsstater i EU. En mer operativ arbetsuppgift är att hantera frågor som kommer in till sektionen via telefon och e-post. Den delen av arbetet innebär att hantera kontoföringens dagliga ärenden samt utfärda elcertifikat och ursprungsgarantierPå det viset kommer du att vara delaktig i hela sektionens verksamhet, samt driva förbättringar i systemet och verksamheten i övrigt.

Låter det intressant? Då kanske det är dig vi söker!

Dinprofil

Du har en akademisk examen, till exempel systemvetare, ingenjör eller ekonom/jurist. Du har några års arbetslivserfarenhet. Av relevans är arbete inom bank, energibranschen eller av myndighetsutövning. Vi ser gärna att du har goda IT-kunskaper samt erfarenhet av förvaltning och/eller kravställning av IT-system. Meriterande är även om du har erfarenhet av kontoföring, elhandel, el-märkning eller elcertifikat.

Är du även intresserad av eller har kunskaper om lagstiftning, avtal eller förhandling är det ett plus. Det är naturligt för dig att kommunicera tydligt på svenska och engelska. Kunskaper i ytterligare europeiska språk är meriterande.

Som person tar du initiativ, sätter igång aktiviteter och är noggrann. Du arbetar bra med andra människor och är lugn och ödmjuk i ditt bemötande. En av dina styrkor är att du tänker strategiskt.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet/Arbetstid

Tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den 21 maj 2017.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/2d22fdbc6f9e

5
Vi söker dig som vill jobba med redovisning och lönefrågor i en mycket spännande fas av utveckling i en demokratiskt styrd organisation.

Pensionärernas Riksorganisation, PRO påverkar och gör skillnad i frågor som är viktiga för äldre. Det handlar om ekonomi, boende, vård och omsorg och inte minst åldersdiskriminering. Vi är en intresseorganisation och mötesplatsen för cirka 400 000 medlemmar.

På PRO: s kansli i centrala Stockholm arbetar idag 28 medarbetare och tillsammans driver vi pensionärernas intressen, samtidigt som vi erbjuder medlemmarna engagerande aktiviteter och personlig utveckling.

Arbetsbeskrivning
Du rapporterar till ekonomichefen och ansvarar för följande arbetsuppgifter:

• Månadsvisa avstämningar av redovisning och avstämning av PRO och resebyrån Grand Tours AB
• Avstämningar reskontran
• Redovisning, fakturering, in- och utbetalningar
• Avstämningar med medlemssystemet
• Personal- och löneadministration
• Budget och budgetuppföljning
• Upprättar delårsrapporter, bokslut och årsredovisning
• Ekonomiska underlag inför beslut i ledningsgrupp och styrelse
• Redovisningssystemet

Du har befogenheter att sköta ovanstående arbetsuppgifter under mycket stort eget ansvar och utifrån framtagna ramar.

Utöver ovanstående kommer du att ha en viktig roll inför modernisering av vårt redovisning-och lönesystem.

Du arbetar självständigt och i nära samarbete med ekonomichef, ekonomiassistent, HR- chef och vår resebyrå Grand Tours AB. Naturligtvis företräder du PRO: s medlemmar i alla sammanhang.

Kvalifikationer: Du har en högskoleexamen i ekonomi eller annan kompetens som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med redovisning, bokslut, budget och årsredovisningar samt löner. Vi jobbar i Microsoft office och har krav på att du har mycket goda kunskaper i framförallt Excel. Har du arbetat i ekonomisystemet Corbisoft och lönesystemet Hogia lön och känner till Microsoft Dynamics CRM systemet är det ett plus.

Personliga egenskaper: Din styrka ligger i att arbeta självständigt och ha förmåga att ta ansvar och initiativ till utveckling som är kostnadseffektivt för PRO. Du är strukturerad, noggrann, har siffersinne, är tålmodig, kan jobba med flera saker samtidigt och har förmåga att arbeta tillsammans med andra. Du kan arbeta i ett högt tempo, gillar rutinarbete och har förståelse för vad det innebär att arbeta i en demokratisk styrd folkrörelse.

Anställningsform och ansökan:
Anställningen är en tillsvidareanställning, heltid, vi tillämpar provanställning. Välkommen med din ansökan redan idag då vi hanterar ansökningar löpande. Din ansökan och CV mailar du via ansök-knappen senast den 28 april 2017. Refnr. 1702. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Roine Hangvar, Ekonomichef mobil 073-368 9305 eller Birgit Gadde, HR- chef mobil 070-605 00 09

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/0abfcdbe65de

6
Reklam / Administrativ chef sökes till Svensk Scenkonst
« skrivet: april 18, 2017, 07:39:58 AM »
Arbetsbeskrivning
Den administrativa chefens uppdrag är att leda och utveckla verksamhetens administrativa funktion samt att fungera som kontorschef för Svensk Scenkonst kansli, där det arbetar totalt nio personer. Rollen innefattar personalansvar för två personer och ingår i ledningsgruppen.

Som administrativ chef har du bland annat ansvar för verksamhetens ekonomiska redovisning/bokslut och rapportering, budget och prognoser, viss kapitalförvaltning, IT, HR samt medlemsärenden. Du kommer även att fungera som styrelsens sekreterare, vilket innebär att hålla ihop styrelsearbetet administrativt, ta fram och bereda underlag, föredra vissa ärenden samt att koordinera eller utarbeta förslag till remissvar mm.

Den administrativa chefen representerar Svensk Scenkonst externt i olika sammanhang och ska kunna ingå i andra organ/styrelser där Svensk Scenkonst har intressen. Arbetet innebär dagliga medlemskontakter, att fungera som ett stöd inom hela organisationen samt att vara sammankallande för ett nätverk av ekonomichefer inom medlemsorganisationerna.

Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av ekonomichefs-/administrativ chefsroll med gedigen ledarerfarenhet. Du är civilekonom eller motsvarande och har en mycket god kommunikativ förmåga, såväl i tal som i skrift.

Du är en förändringsorienterad ledare med god samarbetsförmåga. Som person är du social, driven och ordningssam. Du är bra på att engagera, motivera och entusiasmera dina medarbetare samt att leda och fördela det dagliga arbetet. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och ser medlemsnyttan i ditt dagliga arbete.

Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbetsgivar- eller branschorganisation samt medlemsrådgivning. Du är intresserad av scenkonstens frågor och har ett genuint kulturintresse.

Du erbjuds
Du erbjuds en stimulerande och utvecklande roll med stort ansvar. Du blir en del av en arbetsplats i centrala Stockholm med kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar för att stärka scenkonstbranschen i hela landet. Du kommer att ha en central roll i det fortsatta arbetet med att utveckla den administrativa funktionen och att finna nya lösningar, fungera som ett effektivt stöd till övrig verksamhet och medlemmar samt arbeta för samarbeten med andra branschorganisationer.

Ansök
Välkommen med din ansökan senast 2017-05-07, men gärna så snart som möjligt då urval sker löpande.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/62b70a79b135

7
Reklam / Koncernredovisningschef sökes till MAX Hamburgerrestauranger
« skrivet: april 17, 2017, 01:29:27 PM »
Sökes: Koncernredovisningschef till MAX Hamburgerrestauranger

Sista ansökningsdag: 30 april 2017

Max Hamburgerrestauranger AB är Sveriges äldsta hamburgerkedja och etablerades redan 1968.

Max som drivs av familjen Bergfors har en omsättning på tre miljarder kronor och är med drygt 4.500 anställda Sveriges näst största hamburgerkedja. Max befinner sig för närvarande i sin största expansionsfas någonsin. Vi driver 103 restauranger i Sverige, fyra restauranger i Norge och två i Danmark. Dessutom finns tre restauranger i Dubai och Abu Dhabi genom franchise. Ytterligare tre länder startas 2017. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Läs gärna mer på www.max.se.

Max AB expanderar och söker en Koncernredovisningschef till Luleå!

Som Koncernredovisningschef erbjuds du möjlighet att utforma ditt arbete och bidra till MAX fortsatta utveckling. Du rapporter till Vice VD och ingår i huvudkontorets ledningsgrupp.

Som Koncernredovisningschef ansvarar du för att samordna, leda och utveckla ekonomiavdelningens arbete där sju medarbetare ingår. I och med att du har ett övergripande och operativt ansvar för ekonomifunktionen är det viktigt att prioritera rätt samt att kontinuerligt arbeta med process- och verksamhetsutveckling. I rollen som Koncernredovisningschef ingår ansvar för löpande redovisning, skatter, rapportering, bokslut, koncernredovisning, deklarationer, årsredovisning, försäkringar, anläggningar osv.

Vi söker dig som har civilekonomexamen inom redovisning/revision och gedigen erfarenhet inom kvalificerat ekonomiarbete – gärna redovisning eller revision. Vi ser gärna att du har erfarenhet från större organisationer och erfarenhet av att leda personal. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad, stabil, van vid att driva förändringsarbete och har ett processorienterat synsätt. Dina ledaregenskaper är goda och du har stor egen drivkraft samt är självgående och tydlig. Ett genuint intresse för ekonomi och ständiga förbättringar/utveckling tror vi också att du har.

Vi erbjuder en ledarroll i ett av Sveriges mest framgångsrika snabbmatsföretag med kraftig tillväxt i Sverige och utomlands. Du blir en del i ett innovativt ägarlett företag som driver branschutvecklingen framåt.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/f1bfdded3cbe

8
Reklam / Redovisningschef sökes till Sollentuna kommun
« skrivet: april 04, 2017, 12:56:17 PM »
Som redovisningschef ansvarar du för att utveckla redovisningen i Sollentuna kommun och du ingår i ekonomiavdelningens ledningsgrupp. Du kommer att få mandat att utveckla och effektivisera redovisningens rutiner och processer i samarbete med övriga enheter.

Du är en engagerad chef och kommer ha ansvar för vissa operativa arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Utveckla och kommunicera processer och rutiner inom redovisningsområdet i Sollentuna kommun
• Utveckla och säkerställa en rättvisande redovisning
• Ansvar för kommunens årsbokslut och delårsbokslut
• Vara delaktig i koncern- och bolagsredovisningar
• Nära samarbete med övriga chefer och handläggare på ekonomiavdelningen
• Driva förbättringar och effektiviseringar i arbetssätt för redovisningsenheten
• Följa utvecklingen av regelverk inom redovisningsområdet
• Personalansvar för i nuläget 12 medarbetare

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande samt har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna i offentlig verksamhet. Du har ledarskapserfarenhet och är van vid att ta initiativ, beslut och att driva saker självständigt. Du är strukturerad med en god administrativ förmåga och har generellt goda system- och Excelkunskaper. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Ditt ledarskap grundar sig i ett uppmuntrande och coachande förhållningssätt och du har en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta. Du trivs i en omgivning som förändras och utvecklas och inspireras av att leda ditt team. Som ledare skapar du engagemang och trygghet. Du tillför energi och bidrar med ett nyskapande tänk och har en drivkraft i att förbättra, förenkla och effektivisera.

Vi erbjuder
Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling. Inom kommunledningskontoret där ekonomiavdelningen finns råder en positiv stämning med god samverkan och professionellt utbyte mellan kollegorna.

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort eget ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid.

Läs mer om våra förmåner: https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobba-hos-oss/personalformaner/

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/71a24fcddb59

9
Reklam / mySafety Försäkringar söker Redovisningsekonom
« skrivet: mars 02, 2017, 01:55:23 PM »
mySafety försäkringar växer och nu söker vi en driven redovisningsekonom till vårt huvudkontor på Gärdet i Stockholm. Som Redovisningsekonom på mySafety försäkringar får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med eget ansvar och möjligheter att påverka. Du blir en del av ekonomiavdelningen som idag är 7 personer.

Om tjänsten

Du arbetar huvudsakligen med löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, månadsbokslut samt årsredovisningar för hela koncernen. Andra förekommande arbetsuppgifter är in-/utbetalningar, momskontroller och momsdeklarationer, fakturakontroller, attesthantering samt uppföljningar. Vidare kommer du att vara delaktig i utvecklingen av redovisningsfunktionen och bidra till att utveckla processer och metoder.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande samt 3-5 års erfarenhet av arbete som redovisningsekonom. Du har goda kunskaper i Excel, mycket god förståelse för siffror och goda kunskaper om redovisningsreglerna K3 och IFRS. Meriterande är erfarenhet från systemen BL (Björn Lunden), Ascendo och Aaro. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som redovisningsekonom är du drivande, självgående och trivs med att ta eget ansvar. Vidare ser vi att du har god analytisk förmåga, är effektiv samt är en lagspelare. Du motiveras av att skapa struktur och är en problemlösare.

Vad kan mySafety erbjuda dig?

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med högt tempo där du utvecklas både som person och i din profession. Du får möjlighet att vara med och bidra till mySafetys framgång och blir en viktig del av ekonomifunktionen. Inom mySafety tror vi att medarbetare som mår bra också presterar bra och vi har en kultur som präglas av energi och engagemang, där vi tillsammans skapar framgång.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast 17 mars, till HR@mysafety.se

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/2178547e4b0c

10
Reklam / DNB ASA søker - Analytiker/forvalter - Helsesektoren
« skrivet: januari 12, 2017, 08:27:18 AM »
Helsesektoren er definert som et interessant satsningsområde og vi skal nå styrke laget vårt i denne sektoren innen kapitalforvaltning. Vi forvalter denne sektoren i våre globale aksjeporteføljer, men har også eget sektorfond. Dette markedsføres både i Norge og i utlandet.
 
Vi ser etter en analytiker/forvalter som kan bidra med investeringsideer og selskapsanalyser. Blant oppgavene vil være å utarbeide relevante analyser i tillegg til å holde deg løpende oppdatert om helseindustrien samt medvirke i forvaltningen av våre porteføljer. Du vil også jobbe med utarbeidelse av presentasjoner og markedsmateriell, samt presentere våre produkter overfor kunder.
 
Du må ha en glødende interesse for aksjemarkedet, og ha spesiell interesse for helsesektoren. Du må være nysgjerrig, selvgående, ha høy arbeidskapasitet og være resultatorientert. Du trives med komplekse problemstillinger og liker å dukke ned i detaljer uten å sette deg fast. Du kommuniserer godt på norsk og engelsk.

Stillingen vil gi deg gode utviklingsmuligheter både faglig og personlig. Hos oss får du muligheten til å jobbe sammen med de beste i bransjen og være del av et ledende kapitalforvaltningsmiljø i Norge.

Kvalifikasjonskrav:

- Høyere utdannelse
- Dyptgående regnskapsforståelse og kunnskap om selskapsverdsettelse
- Gode ferdigheter i Excel og Bloomberg
- Kjennskap til helsesektoren
- Du bør ha minimum 3-5 års relevant arbeidserfaring, fortrinnsvis fra helsesektoren eller finansbransjen

Stillingen ligger i Wealth Management, som er DNBs forretningsområde for sparing, pensjon og kapitalforvaltning. Innenfor Wealth Management ligger divisjon Investering og Institusjonelt salg med ansvar for egenproduserte aksje-, rente-, og eiendomsprodukter, samt salg til institusjonelle kunder.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/6f597a1c8f25

11
Om verksamheten
Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med 45 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 17 500 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Norra Sigtuna stad bygger vi hållbart för framtiden.
 
I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.
 
Utbildning och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för gymnasieutbildning, vuxenutbildning, försörjningsstöd, arbetsmarknadsinsatser samt mottagande av nyanlända. Vi har 250 medarbetare och omsätter ca 300 mnkr netto per år. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, hög servicenivå och goda resultat.
 
Arbetsbeskrivning
Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen erbjuder ett spännande och utvecklande uppdrag där ditt arbete som kvalificerad ekonom innebär att du bidrar till förvaltningens strategiska utvecklingsarbete genom att vara en del av ledningsgruppen. Därtill utgör du en kontroll- och supportfunktion till förvaltningens budgetansvariga chefer.
 
Du ansvarar för förvaltningens samlade budget- och redovisningsprocess samt förvaltningens upphandling. Du har även ett eget budgetansvar för interkommunala ersättningar inom gymnasiet och vuxenutbildningen. I detta arbete har du en underställd handläggare som har fokus på de interkommunala ersättningarna.
 
Vidare ansvarar du för att leverera korrekta beslutsunderlag av hög kvalitet inom givna tidsramar till ledningsgrupper och nämnd.
 
Uppdragen får du av förvaltningsledning eller direkt av förvaltningschef. Du är även en del av kommunens utvecklingsarbete med de centrala ekonomiska processerna och du är direkt underställd förvaltningschefen.
 
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomexamen och flerårig arbetslivserfarenhet av liknande uppdrag eller andra erfarenheter som vi bedömer likvärdiga.
 
Som person är du positiv och lösningsfokuserad och har lätt för att samarbeta med andra. Du har ett strategiskt förhållningssätt och är kommunikativ samt strukturerad i ditt arbetssätt. Du har förmågan att se helheten och bidra till förändring och utveckling i kombination med ekonomiska avvägningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
 
Vidare ser vi det som mycket meriterande om du har bred erfarenhet av budgetering, uppföljning och redovisning liksom av interkommunala ersättningar inom gymnasieskolan. Tidigare erfarenhet av offentlig sektor, förvaltningens verksamhetsområden och ledarskap är också meriterande.
 
Du erbjuds
En spännande och utvecklande roll som ekonom inom en av Sveriges snabbast växande kommuner.
 
Varmt välkommen med din ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/31b46a53ff28
 
Start:
Enligt överenskommelse
 
Lön:
Enligt överenskommelse
 
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdagen är den 2017-01-11. Jurek Rekrytering & Bemanning behandlar intresseanmälningar löpande och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Sigtuna kommun.
 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anousheh Abuhamzeh på tel.nr 076 6 33 14 42 alternativt via mail: anousheh.abuhamzeh@jurek.se
 
Område:
Sigtuna
Stockholms län
Sverige
 
Anställning:
Tillsvidareanställning Heltid
 
Kontakt:
Anousheh Abuhamzeh anousheh.abuhamzeh@jurek.se

12
Reklam / Nationalekonom sökes till Evidens BLW AB
« skrivet: november 04, 2016, 05:17:41 PM »
Vi söker just nu nationalekonomer med fokus på marknadsanalys

Eftersom det är en stor och växande efterfrågan på våra tjänster söker vi två analytiska nationalekonomer med stort intresse för makroekonomi, statistik och ekonometri till vårt kontor på Sibyllegatan i Stockholm.

Profil

Formell kompetens är sannolikt akademisk examen på magisternivå eller motsvarande. Erfarenheter av kvantitativ analys omfattande exempelvis tidsserier och prognoser samt analyser av konjunktur och regional ekonomi är meriterande liksom erfarenheter av analysverktyg som exempelvis EViews och SPSS. Den vi söker arbetar kanske idag på Riksbanken, Konjunkturinstitutet, på någon affärsbank eller inom ett konsultföretag? Vi kan även tänka oss en person utan arbetsmässig erfarenhet. Intresse av stadsutveckling samt fastighets- och bostadsmarknaden är en fördel.

Arbetsbeskrivning

Som konsult på Evidens ingår man i ett dynamiskt team som tillsammans utvecklar verksamheten och som driver analys- och strategiprocesser på uppdrag av både ledande företag i fastighetsbranschen och centrala aktörer inom den offentliga sektorn. Arbetet ställer höga krav på affärsmannaskap, social- och analytisk förmåga samt god förmåga att behärska både skriftliga och muntliga presentationer.

Om Evidens

Evidens erbjuder kvalificerad analys och strategisk rådgivning åt privata och offentliga aktörer på den nordiska fastighetsmarknaden. Vi arbetar också med organisations- och ledarskapsutveckling liksom med praktiskt stöd och implementering av strategiska förändringar. All analys och rådgivning står på evidensbaserad och empirisk grund. Fakta förädlas och bearbetas med hjälp av våra unika databaser och prognosmodeller. Vi utgår ifrån ett marknadsperspektiv och ser alltid till helheten, sätter saker i sitt sammanhang och söker orsak/verkan-samband.

Våra uppdrag handlar om att, tillsammans med företagsledning och styrelse, genomföra kvalificerade marknadsanalyser och/eller driva processer för att forma strategier eller affärsplaner. Våra kunder ska kunna fatta välgrundade beslut i enlighet med marknadsvillkor och interna förutsättningar för att åstadkomma varaktiga framgångar och hållbar utveckling mot givna mål.

Vid sidan av konkreta uppdrag åt fastighetsaktörer anlitas vi regelbundet av branschorganisationer, myndigheter och ibland regeringskansliet för analyser och rapporter i fastighets- och bostadsanknutna frågor.

Rekrytering sker löpande och vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Skicka din ansökan till eleonor.andersson@evidensgruppen.se.

Frågor besvaras av Eleonor Andersson 070-558 98 33 eller Thomas Sandberg 070-670 01 70.

Ansök nu: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/de3ed6b67371

13
Reklam / Ekonomichef sökes till Täby kommun
« skrivet: november 02, 2016, 02:28:28 PM »
Är du Täby kommuns nya ekonomichef?

Arbetsuppgifter

I maj 2017 står vi utan ekonomichef eftersom Gunvor går i pension. Vi söker därför dig som vill göra så mycket mer av ekonomi än verksamhetsplan och bokslut. Vi letar efter någon som ser helheter och som gör ekonomi till en del av allas vardag. Vi vill jobba ihop med en person som förstår politik, vet hur en enhetschef har det och som kan ge ett klokt råd till en fundersam kommundirektör. Självdistans, humor och lite jädrar anamma är bra att ha i uppdraget.

Som ekonomichef ansvarar du för ekonomiavdelningen, där ca 25 medarbetare arbetar på en controller- och redovisningsenhet, samt leder kommunens ekonomistyrning. Du ansvarar för kommunens ekonomiska processer och är sakkunnig i ekonomiska och finansiella frågor till kommunledningen, politiker och kommunens bolag. Täby kommun är i ett mycket expansivt läge och det ställer krav på kontinuerligt arbete med långsiktiga finansiella och ekonomirelaterade planer och strukturer. Du är direkt underställd kommundirektören och är en viktig del i kommunens ledning. Vi berättar gärna mer i detalj när du hör av dig.

Kvalifikationer

Krav på arbetlivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Du har en akademisk utbildning och flerårig erfarenhet av att ha arbetat som ekonomichef i flera olika organisationer, gärna också i en politiskt styrd organisation. Vi söker dig som har en god förståelse för och insikt i hur ekonomin inom offentlig sektor fungerar. Att du är mycket kunnig i redovisning och investeringsfrågor ser vi som en självklarhet. Du förstår de bakomliggande mekanismerna för att uppnå kvalitet och en god ekonomi, där chefer och medarbetare står i centrum för möjligheterna att skapa goda resultat. Du gillar att få saker gjorda och anser att det är viktigt att nå resultat.

Du är trygg, lyhörd och en tydlig ledare, är flexibel och lösningsfokuserad. Du tål ifrågasättande, söker samförstånd men inte enkla lösningar och inger förtroende såväl hos allmänhet, politiker som hos medarbetare. Tjänsten innebär ett mycket nära samarbete med kommundirektören och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Arbetsplatsen

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 68 000 personer här. I Täby byggs många bostäder, fler företag etableras och kommunen satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med.

I Täby erbjuder vi dig stora möjligheter och intressanta utmaningar. Som medarbetare är du viktig och ditt arbete gör Täby ännu mer attraktivt.

Läs mer på www.taby.se.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal platser: 1


Andra uppgifter

Vad kan Täby kommun erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig ett intressant och roligt arbete i en spännande organisation då vi är en kommun i stark tillväxt. I den kommunala organisationen är det högt i tak, det händer mycket, och vi delar gärna med oss av våra erfarenheter. Under våren 2017 flyttar Täby kommun till det nybyggda kommunhuset, som ligger i nära anslutning till Täby centrum.

Urvalsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2016-11-13
Arbetsgivarens referensnummer: A619506

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/235ca1bd4953


Upplysningar

Carina Lundberg Uudelepp
Kommundirektör
08-55 55 94 83
carina.lundberguudelepp@taby.se

Gill Blomberg
Vision
08-55 55 96 92
gill.blomberg@taby.se

Helen Klockare
SACO
08-55 55 95 12
helen.klockare@taby.se

14
Reklam / Controller sökes till Kommunalförbundet Sjukvård och omsorg
« skrivet: oktober 27, 2016, 07:32:32 AM »
Kommunalförbundet Sjukvård och omsorg i Norrtälje (KSON) är ett samarbete där Stockholms läns landsting och Norrtälje kommun gemensamt ansvarar för all hälso- och sjukvård och omsorg i Norrtälje. Förbundet leds av en direktion, med ledamöter från fullmäktige i både landstinget och kommunen. Uppdraget är att tillgodose Norrtäljebornas behov av hälso- och sjukvård och omsorg, men också att äga och förvalta TioHundra AB. Ansvaret spänner över många verksamheter, med en årsbudget om cirka 2,7 miljarder kronor. Förbundet har därmed unika förutsättningar att sömlöst tillgodose invånarnas behov av effektiva helhetslösningar.

Förbundskontoret har ett sjuttiotal medarbetare som huvudsakligen arbetar med beställar-, ägar- och myndighetsuppdrag. Vi har avtal med många utförare, där verksamhet i egen regi utförs av det helägda TioHundra AB. Kontoret är för närvarande uppdelat i fyra avdelningar: beställaravdelning, biståndsavdelning, administrativa avdelning och avdelning för verksamhetsstyrning. KSON befinner sig nu i en stark utvecklingsfas inom såväl ekonomistyrning som verksamhetsuppföljning.

I många frågor krävs samverkan med förbundets medlemmar – landsting och kommun – liksom med utförare av hälso- och sjukvård och omsorg, inklusive förbundets bolag. Helhetslösningar med den enskilde invånaren i fokus är tydliga ledord för förbundet.

Arbetsuppgifter:
KSON söker nu två controllers. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att vara processledare för bland annat budgetering, resultatanalys, prognoser och rapportering. Uppdraget innebär också att mäta, analysera och prognosticera verksamhetens prestation, liksom att bedöma invånarnas framtida behov. Du kommer även att vara ett stöd i våra avtalsförhandlingar.

I Din roll förväntas Du också bidra till förbundets kvalitetsarbete och utveckling av arbetssätt och processer, genom att exempelvis föreslå nyckeltal, utarbeta instruktioner, rutiner, mallar med mera kopplat till ekonomi-, verksamhets-, beställar- och ägarstyrning. Vi arbetar främst i Hypergene och Aditro. För omsorgen använder KSON huvudsakligen verksamhetssystemen Procapita och IntraPhone, medan hälso- och sjukvården betjänas av en mängd system, som tillhandahålls av Stockholms läns landsting.

Internt arbetar vi i ett högt tempo, delar med oss av erfarenheter och hjälps åt i vårt gemensamma uppdrag. För rätt person erbjuds möjligheter i den spännande utvecklingsfas vi befinner oss i. Som controller hos oss kommer Du att ha nära samarbete med Landstingsstyrelsens förvaltning och Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Stockholms läns landsting liksom med Kommunstyrelsekontoret i Norrtälje kommun.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi- och verksamhetsstyrning liksom redovisning. Du har ekonomisk utbildning på högskolenivå, eller motsvarande. Du är analytisk, drivande, har god förmåga att samarbeta och att arbeta självständigt. För att lyckas behöver Du även vara en god och lyhörd pedagog i Din relation till förbundets medlemmar, chefer, medarbetare, utförare, politiker med flera. Du är också utvecklings- och resultatinriktad. Rollen kräver stor integritet och förmåga att balansera ett styrande och ett stödjande förhållningssätt. Du måste dessutom kunna uttrycka Dig väl på svenska i både tal och skrift samt ha mycket goda kunskaper i Microsoft Excel. Erfarenhet i de IT-stöd vi använder värdesätts också.

Erfarenhet:

Erfarenhet krävs

Övrigt:
Norrtälje kommun är hjärtat i Roslagen. Här hittar du en idyllisk stadskärna, öppet landskap och en fantastisk skärgård. I Norrtälje finns 13 218 öar, 58 000 invånare och på sommaren blir vi dubbelt så många. Norrtälje ligger bara en timme från Stockholm City och det är nära till både Uppsala och Arlanda. Möjligheter, tillväxt och framtidstro hittar du hos oss.

Läs gärna mer om oss på www.norrtalje.se och på www.sll.se.

Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Anställningsform:
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal platser: 2

Ansökan:
Sista ansökningsdag: 2016-11-06

Arbetsgivarens referensnummer: A617289

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/834fde5a664c

15
Reklam / Ekonomichef sökes till Vetenskapsrådet
« skrivet: oktober 11, 2016, 09:44:34 PM »
Vetenskapsrådet är en statlig myndighet som har en ledande roll för att utveckla svensk forskning av högsta vetenskapliga kvalitet och därmed bidra till samhällets utveckling. Myndigheten finansierar forskning av högsta vetenskapliga kvalitet. Vetenskapsrådet är också rådgivare till regeringen i forskningsrelaterade frågor och samordnar och utvecklar kommunikation om forskningens betydelse, resultat och villkor. Myndigheten har ett övergripande ansvar för nationell forskningsinfrastruktur och verkar för internationellt forskningssamarbete. På Vetenskapsrådet arbetar 180 personer i moderna lokaler mitt i centrala Stockholm. I arbetet inom ämnesråd, råd, kommittéer och beredningsgrupper deltar över 800 svenska och internationella forskare.

Enheten för personal och ekonomi ingår i förvaltningsavdelningen. Ekonomifunktionen ansvarar för ekonomisk redovisning, underlag för budgetering och uppföljning, intern ekonomiadministration och stöd och styrning i olika ekonomifrågor till ledning och verksamhet. Inom personalområdet ger vi stöd till chefer och ledning avseende kompetensförsörjning, arbetsrätt, lönebildning och rehabilitering.

Befattningen är placerad på enheten för personal och ekonomi och du rapporterar till enhetschefen för personal och ekonomi, och till rådsdirektören i myndighetens ledning. Du samarbetar nära med myndighetens verksamhetscontroller. Du är personalansvarig för sex personer på ekonomifunktionen.

Vi erbjuder dig ett intressant uppdrag med att utveckla våra ekonomiska processer och system för anslagsmedel för forskning. Till uppdraget hör att utveckla och optimera system för forskningsansökningar.

Arbetsuppgifter

Ditt uppdrag innebär att ta ansvar för budgetarbetet och budgetuppföljningen för Vetenskapsrådets anslag samt budgetunderlag, bokslut och redovisningsfrågor. Detta görs i dialog med medarbetare på ekonomifunktionen och budgetansvariga chefer i verksamheten. Att utveckla Vetenskapsrådets ekonomiska processer är ett viktigt uppdrag. Utöver ett ansvar för månads- och tertialuppföljningar, är du objektägare för ekonomisystemet Agresso enligt förvaltningmodellen PM3 och driver arbetet med optimering och teknisk utveckling för integration mellan system. Du är Vetenskapsrådets kontaktperson i ekonomiska frågor gentemot Riksrevisionen och utbildningsdepartementet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har motsvarande minst kandidatexamen inom ekonomiområdet. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom företrädesvis statlig verksamhet med redovisning, budgetarbete, årsredovisning och uppföljningar. Du har tidigare erfarenhet av personalansvar. Mycket goda kunskaper i Excel och Agresso krävs. Erfarenhet av att ha genomfört utvecklingsarbete med processer eller liknande inom ekonomiområdet är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt och att du är analytisk och noggrann. Du har god pedagogisk förmåga och kan driva processer och utveckling. Eftersom arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt behöver du också ha mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga.

Ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/94a06e237378

Sidor: [1] 2 3 ... 6