Författare Ämne: Interimsposter -arbetssätt  (läst 435 gånger)

Kent Mattison

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
    • E-post
Interimsposter -arbetssätt
« skrivet: december 28, 2017, 07:59:30 AM »
Hej!

Jag skulle behöva få lite tips hur och vilket arbetssätt som är effektivt och enkelt i samband med arbetet med interimsposter.
Sitter idag med Excel och försöker följa uppbokningen och återbokningen och det som är kvar efter att de har tagits bort ska en åtgärd vidtas på.

Har ni förslag på annat arbetssätt och kan man eventuellt utnyttja redovisningssystemet på något vis. Har idag Visma och jobbar på en kommun.

Tacksam för svar och input!

/Kent

Fredrik Stigsson

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 1 232
    • Visa profil
SV: Interimsposter -arbetssätt
« Svar #1 skrivet: januari 05, 2018, 10:05:08 AM »
Hej!

I Visma Administration 2000 kan du utföra periodiseringar utifrån konteringsmallar som du har skapat. Gå till Bokföring/Konteringsmallar och skapa en ny konteringsmall där du anger Periodisering/Fördelning som typ. Gå sedan till Bokföring/Periodisering, där finns det en knapp som heter "Utför periodiseringar", när du trycker på denna knapp så kommer det att skapas en verifikation utifrån den konteringsmall som du skapade tidigare.

Du kan periodisera en leverantörsfaktura, när du redigerar en leverantörsfaktura finns det en knapp "Periodisera" bland kommandon. Du kan också periodisera en kundfaktura, när du redigerar en kundfaktura finns det en knapp "Periodisera" bland kommandon.